dinsdag 27 mei 2014

Berlijn - stad van braadworsten en blondschuimend bier


De tijd vliegt en vliegt en vliegt en ik vlieg maar mee, de ene dag met wat meer zin dan de andere. De vorige vakantie ligt ondertussen enkele weken achter me en ik ben het alweer gewoon om vroeg uit bed te rollen en in een hels tempo de week door te komen. Tijd dus om terug even te herbronnen. Deze gure dag krijgt opeens meer kleur als ik goed en wel besef dat ik vandaag opnieuw mijn koffers mag pakken want ik trek naar de stad van de braadworsten en het blond schuimend bier – Berlijn. Het liefst ontdek ik elke keer weer nieuwe bestemmingen als ik op reis ga en roep ik vaak heel hard ‘ik ga nooit terug naar eenzelfde plek’. Maar zeg nooit “nooit”, want inmiddels weet ik dat je op een citytrip nooit alles in één keer kan bekijken en beleven. Eigenlijk is het best leuk om nu nog eens terug te keren naar Berlijn. Vorige keer waren het vooral de highlights van de stad die ik bezocht maar misschien dat ik deze keer hele andere dingen ga ontdekken.

Iedereen die me kent, weet dat ik geregeld de dringende behoefte voel om me onder te dompelen in een vreemde stad en me te verliezen in nieuwe indrukken. Het is een oerdrang waar ik maar al te graag aan toegeef. Ik kijk er dus enorm naar uit!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten