dinsdag 21 juli 2020

Stuttgart - dag 4

Nadat we onze bestelling bij de plaatselijke bakker hebben afgehaald en alle inkoopjes voor Ingo bij de supermarkt hebben gehaald, laden we ons bakje vol en verlaten we Stuttgart. We rijden naar de Württemberg, net buiten het centrum, waar zich een grafkapel bevindt. Het is een mausoleum uit de 19e eeuw en is prachtig gelegen te midden van de wijngaarden. Hier is het romantiek ten top en vinden we ook het bewijs van eeuwige liefde: Koning Wilhelm I liet de grafkapel op de Württemberg bouwen voor zijn vrouw Katharina, die jong stierf. Boven de hoofdingang zien we het opschrift "Die Liebe höret nimmer auf". De koning zelf en de oudste dochter Marie Friederike Charlotte van Württemberg vonden later hun laatste rustplaats in de kapel. Geen betere plek om te picknicken dan hier. Het is rustig en dus zien enkele wespen mij als lekker hapje. Even verderop wordt een jongetje gestoken en voel ik me toch een beetje schuldig. De wespenfamilie was waarschijnlijk serieus boos vanwege mijn paniek aanval. 


Na ons lekkere ontbijt in openlucht met zicht op de vele wijnranken rondom ons, trekken we naar Schloss Solitude. Van zodra we in de auto zitten, krijgen we door de heerlijke geur van brood bijna opnieuw honger. Het slot is in de 18e eeuw gebouwd in Rococo/Neoklassieke stijl door een voormalige hertog. We hebben een prachtig uitzicht over het landschap van Württemberg. We zien voor de laatste keer Stuttgart aan onze voeten liggen. Het is bijna middag dus tijd om de lange rit naar België aan te vatten. We passeren langs Dusseldorf voor een korte shopping sessie. Niet goed voor de portemonnee maar mijn tuintje is een Ganesha rijker. Me happy!


Ondanks de Corona tijd waren het vier super leuke dagen met Dee Dee. Ik heb die afgelopen 4 dagen nog maar eens opnieuw ontdekt hoe waardevol vriendschap is. Stuttgart is een toffe stad met heel veel groen en grote hoogteverschillen. Tip: Steek zeker goede schoenen in je koffer om de vele trappen te trotseren



1 opmerking:

  1. Het is weeral voorbij jullie hebben prachtige dagen gehad en
    vooral schitterend weer.Genoten hebben jullie zeker.
    Ja Düsseldorf is zeker niet goed voor je portemonnee heel dure stad.
    Gelukkig zijn jullie goed thuis aangekomen.Slaapwel

    BeantwoordenVerwijderen