zondag 28 augustus 2011

Ibiza - Cap Blanc

Vandaag besluiten we een boottochtje te maken naar Cap Blanc, een grot die op verschillende plaatsen in verbinding staat met de zee. Liliane houdt van varen dus ze geniet maar het genot is van korte duur want al na een kwartiertje varen, arriveren we bij de grot. Hier bevindt zich een klein aquarium waar het zeewater inloopt. Daarin zwemmen verschillende vissen. Er is een wandelpad gemaakt tussen de twee bassins zodat onze voetjes droog blijven. Op zich is dit niet echt een belevenis, tenzij misschien voor kleine kinderen maar de omgeving en het gezellige barretje maken veel goed. We besluiten om hier dan maar wat langer te blijven en te genieten van het zonnetje onder het genot van een heerlijk drankje. Greta en ik maken nadien nog even een wandeling alvorens we de boot terugnemen naar San Antonio. 



We eten opnieuw aan het strand – papa gaat voor inktvis, mama, Greta en ik voor gamba’s en Liliane kiest mosseltjes. Alles is weer lekker klaargemaakt met heel veel look en olijfolie, de typische mediterrane smaken. 


De rest van de dag genieten we gewoon van het zonnetje. Greta en ik trekken naar het strand want we willen ons nu toch ook even languit op een ligstoel neervlijen met de voetjes omhoog. Terwijl wij genieten van de zon, gaan Liliane, ma en pa iets drinken aan het strandbarretje.



’s Avonds nog een lekkere cocktail in het hotel om onze reis mooi af te sluiten! Op deze laatste dag kan ik jullie alvast melden dat ik werkelijk spijt heb dat het voorbij is en straks terug op het vliegtuig richting het koude België moet. Ibiza heeft mijn hart heel snel veroverd – het was eigenlijk een coup de foudre, liefde op het eerste gezicht zeg maar! Het eiland van Love & Peace, de adembenemende zonsondergangen en het azuurblauwe water zullen voor altijd in mijn hart zitten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten