donderdag 4 oktober 2018

Algarve - Quarteira & Brussel

Vandaag worden we wakker met een knagend gevoel want ons avontuur zit er op. Nog een laatste keer ontbijten buiten op het terras terwijl Quarteira langzaam wakker wordt en de zon een gouden gloed over het water legt. We moeten ons autootje volgetankt inleveren aan de luchthaven van Faro, dus stoppen we bij het tankstation. Papa denkt ‘zal het maar goed vol doen da bakske’ en verspilt zo bijna een halve liter naft. Het spetst over de grond, op zijn schoenen en broek. De hele rit naar het vliegveld beneemt het me de adem. Aangekomen op de luchthaven is het even zoeken naar de plek waar we moeten zijn. We leveren ons Fiatje in - we hebben alles bij elkaar 2860 km gereden. Daarna gaan  we nog even iets drinken en genieten nog van een macaron van Paul alvorens in te checken. Een indringende benzinegeur vergezelt ons. Na een vlucht van twee uurtjes en 45 min landt het vliegtuig op een weliswaar zonnig maar toch kouder Brussels Airport. 


Portugal was leuk en dan voornamelijk de Alentejo maar ik zie me er toch nooit meer naartoe gaan. Als ik mag kiezen wordt het toch eerder Spanje. Het enige dat ik wel echt ga missen is mijn dagelijkse pasteis de nata! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten