maandag 5 september 2022

Schiphol - Cardiff

Wales, de verborgen parel van het Verenigd Koninkrijk met haar wilde natuur, prachtige kastelen en gezellige steden staat al heel erg lang op mijn verlanglijstje. Vermits we connecties hebben met een fiere Welshman, mogen Helge en ik op bezoek gaan. We vertrekken vanuit Schiphol en omdat daar de laatste maanden veel problemen zijn door onderbemanning, besluiten we zeker op tijd te vertrekken. Helge en ik gaan afzonderlijk naar Schiphol en we zien elkaar daar. Treinen, ik begrijp er niet veel van. Er zouden 2 treinen richting Schiphol rijden, eentje waarbij je 2x moet overstappen en een direct. Echter, volgens de app komen die allebei aan om 16u44 op spoor 22. Dat kan niet hé! Afwachten dus... Ik krijg een sms met de tekst ‘'Cael taith ddiogel a dymunol i Gymru', om alvast in de stemming te geraken. Welsch voor´een veilige en aangename reis naar Wales’! Om kwart voor 5 komt de trein aan en hij rijdt inderdaad richting Schiphol. Ik kan dus lekker onderuitzakken gedurende het komende anderhalf uur. Ruim op tijd kom ik aan in Amsterdam. Helge staat me al op te wachten. Het is half 7 en onze vlucht vertrekt om 22 uur. We zijn 3,5 uur te vroeg maar dat blijken we nodig te hebben. Zowel aan de incheckbalie als aan de douane staat een lange rij. Daarna moeten we tot drie maal toe ons paspoort tonen. Begrijpelijk dat er zo’n lange wachttijden zijn. We hebben al veel gevlogen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Wanneer we eindelijk in het vliegtuig zitten, krijgen we te horen dat er een storm over Amsterdam raast en dat we dus vertraging hebben. Het is ruim 23:45, maar liefst 1 uur en 45 min later wanneer we eindelijk opstijgen.


Omdat we met een uur verschil zitten, komen we aan om één uur.  John staat ons op te wachten. Attent als hij is, heeft hij voor vanavond een hotel geregeld in Cardiff want helemaal naar Swansea rijden zou te vermoeiend zijn.  Het is al donker buiten wanneer we in het Mercure arriveren en veel van het landschap zien we niet. We kijken dus reikhalzend uit naar morgen. 


Nighty night!


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat John dat hotel had gereserveerd. Maar nu GENIETEN met allemaal hoofdletters. Loslaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Nadine wat een nachtmerrie om ter plaatse te geraken. In ieder geval wens ik je verder toch een leuk verblijf. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen