woensdag 25 september 2024

Figueres

Vandaag trekken papa en ik weer naar Spanje, meer bepaald naar Catalonië. We hebben een vlucht om iets voor 3 uur en we vertrekken op tijd. In het vliegtuig zit ik naast een onverzorgde man met een geurtje dus ik kan niet wachten tot we in Barcelona arriveren. Eindelijk frisse lucht! We gaan op zoek naar de leverancier van Sunny Cars om ons autootje op te halen. We krijgen een witte Kia en vertrekken rond iets voor 6 naar Figueres. Daar komen we rond half 8 aan en checken we in bij Hotel Duran. Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, rijden we naar de angstaanjagende parking van het hotel. Althans zo zit ze in mijn herinnering en ze is dus nog steeds angstaanjagend. Er is 1 klein plekje en na heel wat gemanoevreer en een klein doefke tegen de auto naast mij, sta ik er eindelijk in. Nu maar hopen dat de andere auto’s bij het verlaten van de parking ons KIAke sparen. 


We hebben nog een hongertje dus trekken we de stad in om iets te gaan eten. We stranden bij La Muga, een gezellige tapabar. We zijn een beetje overdressed want de temperatuur is hier nog niet beneden de 25 graden gezakt. Morgen dus terug de zomer tenue bovenhalen. We nemen de mosselen met look en de gamba’s. Beide zijn heerlijk! Pa neemt nog een dessertje, crème Catalan maar het is meer toetjespap. Hij vindt het lekker dus wat maakt het uit dat het er niet uit ziet. Voor amper 35 euro hebben we gedronken en gegeten en voldaan wandelen we terug naar het hotel.





1 opmerking:

  1. Dat eten ziet er heel goed uit. Wees de volgende dagen op de parking maar voorzichtig.Genieten is de boodschap groetjes voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen